היום ההצבעה על חוקת 'הבית היהודי'

דוד לזר 1 Comment on היום ההצבעה על חוקת 'הבית היהודי'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום בשעה 17:00 יתכנס מרכז מפלגת הבית היהודי בקמפוס אוניברסיטת תל אביב כדי לדון ולהצביע על חוקת המפלגה החדשה אותה מקדם בחודשים האחרונים יו"ר המפלגה נפתלי בנט ושאמורה לתת בידיו של בנט כח רב.

כתבנו הפוליטי גואל ועקנין מציין כי הבוקר בשעה 10 ידון בית המשפט המחוזי בתל אביב בשתי עתירות שהתקבלו ממתנגדי החוקה החדשה בחשד להתנהלות לא תקינה בזימונים של חברי המפלגה לועידה.

ח"כ יוני שטבון אומר כי אישור החוקה יהפוך את הבית היהודי למפלגה של איש אחד ויפרק את הציונות הדתית. במכתב שהפיץ לקראת הכינוס הוא כתב: "ימים שחורים עוברים על הציונות הדתית. חוקת בנט גורמת נזק עצום וקורעת את הציונות הדתית. אישור החוקה הוא סופה של מפלגת הציונות הדתית".

שטבון קרא לתומכי בנט "להפסיק את פיצול הציונות הדתית ולחדול מקמפיין ההפחדה", שנועד לדבריו, "לתמוך בחוקה של איש אחד שתרסק ותפצל את המפלגה. האחדות בציונות הדתית היא שהביאה את 12 המנדטים, ולא חוקה דיקטטורית".

גם במפלגת תקומה, השותפה בכנסת לסיעת הבית היהודי, זועמים על בנט. לטענת חבריה, בהם השר אורי אריאל והח"כים אורית סטרוק, זבולון כלפה ואלי בן דהן, החוקה קובעת כללים למיזוג שתי המפלגות למפלגה אחת, בלי שבנט בא איתם בדברים, כפי שהבטיח לפני הבחירות.

יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון, הרב חיים דרוקמן, פנה הבוקר לחברי מרכז הבית היהודי: "איני מתמצא בפרטי החוקה אבל וודאי יכול להגיד שאין מגמתה חלילה לשנות ולפגוע בערכי הציונות הדתית כפי שטוענים המתנגדים. יש לי אמון מלא בהנהגת הבית היהודי שמטרתה הרמת קרן הציונות הדתית למען העם התורה והארץ, במדינת ישראל כולה".

הרב דרוקמן הגיב לדברים שעלו בקרב מתנגדים בימים האחרונים ואמר כי, "קשה לי לשמוע בהקשר החוקה, כמו בכל עניין שיש לגביו חילוקי דעות, איומים על פילוגים ופיצולים. חייבים להיות מאוחדים גם אם יש חילוקי דעות. יש להתייחס לכל הנושא מתוך אחדות מלאה, שהעניין בכללותו שהוא גדול מעל ומעבר לכל הדעות. אנחנו הולכים ביחד, ונמשיך ביחד תמיד".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט בירך על דברי הרב דרוקמן ואמר: "אני מודה לרב דרוקמן על דבריו החשובים ועל תמיכתו בהנהגת הבית היהודי. הרב דרוקמן הוא סמל להובלה ציבורית רוחנית מתוך אחריות כוללת על כלל עם ישראל. אנו נמשיך לצמוח מתוך אחדות למען ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל"



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בנט מברך על דברי מרן הרב דרוקמן-לא לחינם הלך הזרזיר…